Friday, June 24, 2011

پخش اعترافات تلویزیونی یک شاعر مخالف حکومت بحرین

دولت بحرین یک شاعر و فعال سیاسی مخالف را که چندی پیش دستگیر و به یک سال حبس محکوم شده بود، به اعتراف تلویزیونی وادار کرد؛ اقدامی که با سکوت رسانه‌های مدعی بصیرت در ایران روبه‌رو شده است.
به گزارش پارسینه، آیات حسن یوسف القرمزی، دختر ۲۰ساله شاعر بحرینی که در جریان اعتراضات به حکومت بحرین به علت سرودن شعر اعتراضی و خواندن آن در تظاهرات توسط مأموران حکومت دستگیر و زندانی شده بود، روز دوشنبه گذشته در برنامه‌ای که از تلویزیون دولتی بحرین پخش شد، از حکومت بحرین عذرخواهی کرد!
آیات القرمزی در برنامه‌ی تلویزیونی «حوار مفتوح» تأکید کرد که از به طور جدی از سرودن و قرائت قصیده‌ی خود پشیمان است. وی در این پیام کوتاه ۲۰ ثانیه‌ای می‌گوید: “من به طور جدی از آن‌چه انجام داده‌ام، و از گفتن آن الفاظ در حضور جمع، نسبت به ملک و در حق جناب نخست‌وزیر بیان شده است، پشیمان هستم و از کلام خود عذرخواهی می‌کنم.”
این برنامه‌ی تلویزیونی در حالی پخش شد که در روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی از وضعیت آیات القرمزی در رسانه‌ها منتشر شده بود. پیش از این روزنامه‌ی ایندپندنت در گزارشی از مکالمه‌ی تلفنی آیات با مادرش خبر داده بود و نوشته بود: “وی در آن مکالمه به مادرش گفت که مجبور شده است اعترافات دروغینی را امضا کند. مادرش همچنین گفت که دخترش یک بار هم بر اثر شکنجه به بیمارستان نظامی منتقل شده است.”
رسانه‌های حکومتی ایران اما برخلاف موارد پیشین، درباره‌ی این اقدام سرکوبگرانه حکومت بحرین سکوت کرده‌اند؛ شاید به این خاطر که از مقایسه‌ی آن در افکار عمومی با اعترافات تلویزیونی مشابه برخی متهمان در جریان اعتراضات دو سال اخیر در ایران نگران‌اند.

No comments:

Post a Comment